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Peter Pirner

CX Consulting &
Podcast Host

Entrepreneur, Consultant, Author, 
Key Note Speaker, Business Catalyst 

Customer Experience Management

is my big passion for more than 20 years. 

As lead consultant at global level with one of the largest research companies in the world, I have become acquainted with a broad spectrum of industries, cultures and tasks. 

For me, CX consulting must be based on analysis and facts. 
It has to understand technology as an important solution component.

But CX consulting can only be successful if it puts the needs of customers and employees at the center of the problem solving process.  

es el gran tema que me ha impulsado durante más de 20 años. 

Como consultor activo a nivel mundial de una de las mayores empresas de investigación del mundo, he llegado a conocer un amplio espectro de industrias, culturas y tareas. 

Para mí, la consultoría CX debe basarse en análisis y hechos. 
Debe entender la tecnología como un importante componente de la solución.

Pero sólo puede tener éxito si pone las necesidades de los clientes y empleados en el centro del proceso de resolución de problemas.   

About me

More than 20 years of professional experience in research-based consulting built my skill set 

  • Quantitative and qualitative research approaches for a deep customer understanding  
  • Frameworks for the development of important CX Management elements such as CX Vision & Strategy, Customer Journey Mapping & Design, Personas 
  • Brand Management skills
  • Affinity for technology in a strong partner ecosystem
  • Moderation and presentation skills for motivating workshops and events.

Real changes in a company always start with the acceptance of the individual employee, therefore soft skills are extremely important. 
I am curious and a good listener with a transparent agenda.  I accompany clients as trusted advisor on a long-term basis.

I therefore see myself as a partner and catalyst in a transformation towards more customer focus and better experience design. 


Sobre mí 

Tengo más de 20 años de experiencia profesional en consultoría basada en la investigación: 

  • Concepción de la investigación cuantitativa y cualitativa para una profunda comprensión del cliente  
  • Marcos para el desarrollo de importantes elementos de gestión CX como CX Vision & Strategy, Customer Journey Mapping & Design, Personas 
  • Brand Management 
  • Afinidad con la tecnología y un fuerte ecosistema de socios
  • Técnicas de moderación y presentación para motivar talleres y eventos

Los cambios reales en una empresa siempre comienzan con la aceptación del individuo, por lo que las habilidades sociales son extremadamente importantes. 
Soy curioso y un buen oyente con una agenda transparente.  Acompaño a los clientes como "trusted advisor" a largo plazo.  

Por lo tanto, me veo a mí mismo como un socio y catalizador en la transformación hacia un mayor enfoque en el cliente y una mejor experiencia de diseño. 

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